Ορθόδοξη Ομάδα Δογματικής Έρευνας Αγία Γραφή ΟΟΔΕ και Αγία Γραφή Νεοπαγανισμός

Η ερμηνεία της Αγίας Γραφής // Ο χρόνος συγγραφής των τεσσάρων Ευαγγελίων // Η αξιοπιστία των αποστόλων

Απάντηση στο βιβλίο "Ιησούς" του Αμπελαίν

Είναι η Καινή Διαθήκη Αξιόπιστη;

Αναδημοσίευση από: http://www.jesusportal.org/magazine/ambelain.htm

“Μάθε γιέ μου ότι το να κάνει κάποιος πολλά βιβλία δεν έχει τέλος, και η πολλή μελέτη είναι μόχθος στην σάρκα” - Εκκλησιαστής ιβ΄ 12.

  Είναι αλήθεια πως το πρόσωπο του Ιησού Χριστού του Ναζωραίου “έχει οριστεί για πτώση και ανύψωση πολλών μέσα στον Ισραήλ και για σημείο αντιλεγόμενο... για να φανερωθούν οι διαλογισμοί πολλών καρδιών” - Λουκάς 2:34-35. Χιλιάδες βιβλία έχουν κυκλοφορήσει με θέμα τους την ιστορικότητα και αυθεντικότητα του Ιησού των Ευαγγελίων, παρουσιάζοντας πολλές αλληλοαντικρουόμενες θεωρίες και απόψεις. Ένα από αυτά είναι και το ανωτέρω βιβλίο του γνωστού αποκρυφιστή Αμπελαίν.

  Ο Αμπελαίν (σημ: από εδώ και μετά για συντομία θα αναφέρεται ως Α.) ισχυρίζεται πως τα πραγματικά κείμενα της “Καινής Διαθήκης” (για συντομία θα αναφέρεται Κ.Δ.) δεν  είναι ποτέ πιο παλαιά από τον 4ο αιώνα! Μάλιστα το κείμενο της Κ.Δ. δεν σταθεροποιήθηκε πριν το τέλος του 6ου αιώνα! (σελίδες 33-35).

  Είναι αξιοσημείωτο πως ο Α. για όλους τούς ισχυρισμούς του δεν φέρνει καμιά απόδειξη, πλην των δικών του ερμηνειών στα βιβλικά κείμενα!!!

  Ο ισχυρισμός πως γράφτηκαν τα Ευαγγέλια τον 4ο-6ο αι. από πλαστογράφους μοναχούς διαψεύδεται από τα εξής: τα κείμενα των αποστολικών πατέρων και χριστιανών απολογητών  που έζησαν τον 2ο αι. έχουν παραθέσεις από χιλιάδες εδάφια της Κ.Δ. Εδάφια που και σήμερα μπορούμε να τα βρούμε στην  Κ.Δ! ΄Επειτα έχουν βρεθεί πολλά χειρόγραφα της Κ.Δ που χρονολογούνται πριν τον 4ο αι., μερικά μάλιστα από τον 2ο και 1ο αιώνα!  ΄Ενας πάπυρος με αποσπάσματα του Κατά Ματθαίου Ευαγγελίου, σύμφωνα με τον Γερμανό παπυρολόγο Κάρστεν Θίντε “πρόκειται για το αρχαιότερο αντίγραφο της Κ.Δ που έχει βρεθεί, διότι το είδος της γραφής αυτού του χειρογράφου ήταν πολύ διαδεδομένο κατά τον 1ο π.Χ. αιώνα αλλά ξέφτισε κατά τα μέσα του 1ου μ.Χ. αι. Ανάγεται στα μέσα του 1ου αιώνα κι αυτό αποδεικνύει ότι το Κατά Ματθαίον δεν είναι μια εκδοχή της προφορικής παράδοσης του 2ου αι., αλλά η αφήγηση ενός αυτόπτη μάρτυρα. Επιβεβαιώνεται έτσι ότι η Καινή Διαθήκη είναι σχεδόν σύγχρονη με τον ίδιο τον Χριστιανισμό και ότι τα Ευαγγέλια γράφτηκαν πράγματι από τους μαθητές του Ιησού ή τούς διαδόχους τους” (Εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ Δεκέμβριος 1994).

   Επίσης σύμφωνα με άρθρο του Α. Ηαrvey στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ 14 Απριλίου 1996 “η πτώση και η λεηλασία της Ιερουσαλήμ, η καταστροφή του περίφημου και παγκοσμίως γνωστού ναού της εν έτει 70 μ.Χ. είναι γεγονός ...[στο οποίο δεν] γίνεται η παραμικρή αναφορά ..στην Καινή Διαθήκη. Αυτή η περίεργη σιωπή θα μπορούσε να εξηγηθεί μόνο αν υποτεθεί ότι τα κείμενα της Κ.Δ γράφτηκαν πριν από το 70 μ.Χ. Και αυτή ακριβώς είναι η άποψη που διατύπωσε ο Ρόμπινσον στο βιβλίο του Redating the New Testament (1976), χωρίς να υπάρξουν σοβαρά αντίθετα επιχειρήματα.

Σε ένα από τα σπήλαια του Κουμράν στη Νεκρά Θάλασσα -το σπήλαιο Νο7- ανακαλύφθηκαν 18 κομμάτια παπύρου με ελληνική γραφή. Το 1972 ένας Ισπανός ερευνητής διαπίστωσε ότι πρόκειται για απόσπασμα του Κατά Μάρκου Ευαγγελίου. Μετά μια 20ετία ... προέκυψαν βάσιμα στοιχεία που δείχνουν  ότι το απόσπασμα του κατά Μάρκου Ευαγγελίου είναι το μόνο κείμενο που θα μπορούσε να ταιριάξει με τα γράμματα που βρέθηκαν στον πάπυρο του σπηλαίου 7. Το Κουμράν κατακτήθηκε από τούς Ρωμαίους το έτος 68. Οι Χριστιανοί εγκατέλειψαν την Ιερουσαλήμ το 66 - κι αυτή είναι η τελευταία ημερομηνία κατά την οποία θα μπορούσε να φυλαχτεί στο σπήλαιο το χειρόγραφο. Οπότε έχουμε ένα σταθερό όριο. Αν όντως πρόκειται για αντίγραφο του κατά Μάρκον Ευαγγελίου, το πρωτότυπο κείμενο του Ευαγγελίου θα πρέπει να γράφτηκε πολύ νωρίτερα, ώστε να υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος για να αντιγραφεί και να μεταφερθεί στο Κουμράν το έτος 66 από τη Ρώμη ή από την Αλεξάνδρεια.”

  Συνεπώς αυτά τα τελευταία στοιχεία από τον έγκυρο κοσμικό Τύπο όχι απλώς αποδεικνύουν αναληθείς τούς ισχυρισμούς του Α., αλλά τούς κονιορτοποιούν!!!    

   Ο Α. υποστηρίζει ότι οι μοναχοί γραφείς τον 4ο αιώνα, όχι μόνο πλαστογράφησαν τα Ευαγγέλια αλλά λογόκριναν τους εθνικούς και Εβραίους ιστορικούς! ΄Ετσι προσπαθεί χωρίς κανένα στοιχείο να αχρηστεύσει τις πηγές, ώστε να εμποδίσει κάποιον να τις χρησιμοποιήσει για να διαψεύσει τους ισχυρισμούς του! Μόνον έτσι μπορούν να σταθούν οι θεωρίες του!

  Ο Α. κάνει διαρκώς αυθαίρετες ερμηνείες στα βιβλικά κείμενα παραβιάζοντας όλους τους κανόνες ερμηνευτικής που απαιτούν το να λαμβάνει σοβαρά κανείς υπόψη του, τα συμφραζόμενα του κάθε κειμένου ή άλλες αντίστοιχες αναφορές. Για παράδειγμα ο Α. στις σελ. 88-91 λέει πως ο μαθητής του Ιησού Σίμων είναι ο σαρκικός του αδελφός Σίμων, κι επειδή ο Ιούδας ο Ισκαριώτης είναι γιος κάποιου Σίμωνα, άρα είναι γιος - ποιου άλλου; - του Σίμωνα του αποστόλου, δηλ. ανιψιός του... Ιησού!!!! Επικαλείται μάλιστα και κάποια εδάφια (Ματθ. 13:55, Ιωαν. 6:71).

 Όπου ο Α. βλέπει το όνομα Σίμων, καταλαβαίνει ότι πρόκειται για το ίδιο πρόσωπο πάντοτε, αγνοώντας πως το όνομα αυτό ήταν πολύ κοινό ανάμεσα στους Ιουδαίους. Εξάλλου τα εδάφια Ιωάννης 7: 1-5 διευκρινίζουν πως τα σαρκικά αδέλφια του Ιησού δεν πίστευαν σε αυτόν, ενώ οι απόστολοι  αντίθετα είχαν πιστέψει στον Ιησού - Ιωάννης 6: 68-69.

  Με διάφορες ακροβατικές ερμηνείες ισχυρίζεται ο Α. πως  ο Ιησούς ήταν ένας πολιτικός αντιστασιακός ηγέτης μιας συμμορίας ληστών και δολοφόνων (σελ. 101, 142). Επίσης ο Ιησούς ήταν θαυματουργός μάγος με μνησίκακο χαρακτήρα (σελ.92-93, 164-165). Το 53ο κεφάλαιο του Ησαΐα είναι μεταγενέστερη παρεμβολή (σελ. 279). Στη σμύρνα και αλόη για τον ενταφιασμό του Ιησού ήταν κρυμμένα εκρηκτικά, τα οποία τίναξαν στον αέρα την πέτρα που έκλεινε το μνήμα του Ιησού κι έτσι εύκολα οι μαθητές του έκλεψαν το πτώμα του (σελ. 299-300)!!! Μέχρι τον 4ο αι. δεν είχε κατασκευαστεί το δόγμα της ανάστασης του Ιησού (σελ. 309).Ο Ιησούς ποτέ δεν ισχυρίστηκε πως ήρθε να σώσει τους ανθρώπους από τις αμαρτίες τους  (σελ. 321)!!!

  Όλοι αυτοί είναι ανυπόστατοι ισχυρισμοί. Ο Ιησούς αρνήθηκε την πολιτική ή στρατιωτική  αντίσταση κατά του Ρωμαϊκού στρατού - Ματθαίος 5: 9, 22: 15-22, 26: 51-52, Ιωάννης 6: 15,18: 36. Μάλιστα δίδαξε την αγάπη προς όλους, ακόμα και προς τους εχθρούς, ενώ τόνισε πως το σημαντικότερο χαρακτηριστικό γνώρισμα των μαθητών του θα είναι η αγάπη - Ματθ.5: 44, Ιωαν.13: 34-35. Ο Ιησούς διακήρυξε την πίστη του στο Νόμο του Θεού που δόθηκε μέσω του Μωυσή, συνεπώς πίστευε πως η μαγεία είναι σιχαμερή στα μάτια του Θεού και Πατέρα του - Ματθ.5: 17-19, 22: 29, Ιωάννης 4: 34, 15: 10, Δευτερονόμιο 18: 9-14. Η ανάσταση του Ιησού έχει πρωτεύοντα ρόλο στη Κ.Δ. Μάλιστα αναφέρεται από τα αρχαιότερα βιβλία της Καινής Διαθήκης (45-50 μ.Χ.) και τα πρώτα κηρύγματα των αποστόλων - Πράξεις 2:24-32, Α΄ Κορινθ.15: 12-20, Αποκάλυψη 1:17-18, 2:8 [κατά τον Α. η Αποκάλυψη  γράφτηκε το 26 μ.Χ. κι όμως ακόμη κι αυτή μιλάει για τον αναστημένο Ιησού!!]. Ο Ιησούς διακήρυξε καθαρά πως “ο Υιός του ανθρώπου δεν ήρθε, για να υπηρετηθεί, αλλά για να υπηρετήσει και να δώσει τη ζωή του λύτρο για χάρη πολλών” - Ματθ.20: 28. Επίσης βλ. Ματθ.26: 26-28, Ιωάν. 3: 14-16. Η προφητεία του Ησαΐα-53ο κεφάλαιο υπάρχει και στα χειρόγραφα της Νεκράς Θάλασσας στο εβραϊκό κείμενο που χρονολογούνται 1-2 αιώνες προ Χριστού  αλλά και στην ελληνική μετάφραση των Εβδομήκοντα, η οποία εκπονήθηκε 2- 3 αιώνες προ Χριστού!!!

  Άρα η “επιστημονική έρευνα” (σελ. 360) που υποτίθεται ότι έκανε ο Α. αποδεικνύεται ότι είναι ανακριβής  και τα συμπεράσματά του λαθεμένα. Ο Αμπελαίν γράφει με φανατισμό και προκατάληψη την δική του διεστραμμένη εικόνα για τον Ιησού Χριστό, χωρίς στοιχεία, και χωρίς πηγές. Το βιβλίο του είναι γεμάτο ανακρίβειες που φανερώνουν άγνοια, ελλιπή πληροφόρηση και εμπάθεια για τον γλυκύτατο Ιησού από τη Ναζαρέτ.

 

Μανώλης Καλομοίρης

 

Για την αξιοπιστία της Καινής Διαθήκης προμηθευθείτε αυτά τα βιβλία:

-ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΡΑΓΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΑ; Του πανεπιστημιακού καθηγητή F. F. BRUCE. 8 €

-Η ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΤΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ- Σ. ΦΙΛΟΥ. 4 €

-ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «ΠΑΥΛΟΣ» ΤΟΥ ΑΜΠΕΛΑΙΝ – Σ. ΦΙΛΟΥ. 7 €

-Ο ΙΗΣΟΥΣ: ΜΥΘΟΣ Ή ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ; Κ. ΘΙΝΤΕ. 11 €

Παραγγείλετε τα βιβλία αυτά και θα σας σταλούν με αντικαταβολή. Απευθυνθείτε: www.christianbook.gr

Αν είσαστε στην Ελλάδα, ζητήστε να σας αποστέλλεται ΔΩΡΕΑΝ το Ορθόδοξο περιοδικό: "Ο Ερευνητής της Αλήθειας", με πλήθος άρθρα και μελέτες, και εκτενή βιβλιοπαρουσίαση.

 

ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ «Η ΑΛΗΘΕΙΑ»

ΚΑΤΑΚΟΥΖΗΝΟΥ 10

 10677 ΑΘΗΝΑ

Τηλ. 210-380.17.18

Δημιουργία αρχείου: 28-11-2005.

Τελευταία ενημέρωση: 28-11-2005.

ΕΠΑΝΩ